Piątek 18.10.2024

Witamy na naszej stronie

WIADOMOŚCI

• DZIEŃ EDUKACJI NARODOWEJ

14 października przypada Dzień Edukacji Narodowej.

Święto to upamiętnia rocznicę powstania Komisji Edukacji Narodowej, która została utworzona 14 października 1773 roku. Było to pierwsze ministerstwo oświaty w Europie, które zajęło się reformowaniem szkolnictwa w Polsce.

11 października 2024 r. w naszej szkole odbył się apel upamiętniający to wydarzenie. Chór szkolny przygotował część artystyczną. Były to piosenki i życzenia dla wszystkich pracowników szkoły.

• WYCIECZKA DO KRAKOWA I WIELICZKI  W RAMACH PRZEDSIĘWZIĘCIA „PODRÓŻE Z KLASĄ”

8 października 2024 r. wczesnym rankiem 50-osobowa grupa wraz z opiekunami wyruszyła na dwudniowa wycieczkę do Krakowa i Wieliczki. Królewskie miasto przywitało nas piękna pogodą. W pierwszej kolejności udaliśmy się na Wzgórze Wawelskie, skąd podziwialiśmy widok na zakole Wisły, Kopiec Kościuszki, klasztor Kamedułów. Ze wzgórza obserwowaliśmy rzeźbę legendarnego Smoka Wawelskiego. Najważniejszym punktem naszego wyjazdu pierwszego dnia było zwiedzanie Zamku Wawelskiego. Podzieleni na trzy grupy udaliśmy się najpierw na I piętro, gdzie mogliśmy zwiedzić prywatne komnaty Zygmunta Starego. Podziwialiśmy zdobione kasetony, a także piec z Wiśniówki. W królewskiej sypialni zwracało uwagę angielskie łoże oraz uroczy kominek. Udaliśmy się też do prywatnych pokoi prezydenta Mościckiego i wieży na „Kurzej Stopce”. Obejrzeliśmy także wystawę porcelany. Potem weszliśmy na dzwon Zygmunta. Każdy starał się dotknąć serca dzwonu.

• WYJAZD DO KINA W ZAMOŚCIU

8 października 2024 r. klasy II, IIIa, IIIb pod opieką swoich wychowawców: p. Jadwigi Trumińskiej, p. Elżbiety Żybała, p. Marii Wójciak i p. Wojciecha Bolesty obejrzały w kinie Stylowy w Zamościu film pt. „Smok Diplodok”.

Jest to polska animacja inspirowana komiksami Tadeusza Baranowskiego, pokazująca moc wyobraźni oraz przyjaźni głównych bohaterów. Diplodok jest wielkim marzycielem, mieszkańcem szarej i pełnej błota krainy. Nuda wyzwala w nim ogromne pokłady kreatywności, barw i chęci do poznania nowych miejsc. Pojawienie się tajemniczej mgły powoduje, że Diplodok wyrusza w niezapomnianą podróż, aby ruszyć w poszukiwaniu śladów rodziny i odkrycia tajemnicy, dlaczego jego codzienny świat znikł. W podróży zwiedza magiczne miejsca, spotyka osobliwe stwory i poznaje niebywałych mieszkańców najdziwniejszych światów.

• HETMANALIA ŻÓŁKIEWSKIE

7 października 2024 r. odbyły się Hetmanalia Żółkiewskie.

O godz. 10:00 uczniowie wraz z nauczycielami uczestniczyli we Mszy św. w intencji hetmana Stanisława Żółkiewskiego. Następnie delegacja złożyła kwiaty przy pomniku. Główna część obchodów Hetmanalii przeniosła się do hali sportowej. Po wystąpieniach okolicznościowych zaproszonych gości – Wójta Jacka Lisa, Starosty Powiatu Krasnostawskiego Janusza Szpaka, profesora Andrzeja Wac-Włodarczyka i pani dyrektor Danuty Błaszczak, zebrani obejrzeli przedstawienie pt. „Wizyta Hetmana” przygotowane przez uczniów naszej szkoły.

• HETMANALIA ŻÓŁKIEWSKIE - INFORMACJA

Szkoła Podstawowa w Żółkiewce włączyła się w obchody 404. rocznicy śmierci hetmana Stanisława Żółkiewskiego – patrona naszej szkoły.

W związku z powyższym wybrane klasy uczestniczyć będą w poniedziałek 7 października we Mszy św. o godz. 10:00 (klasy III a, III b, IV b, V b, VI a, VI b, VII a, VIII b – opiekę sprawują wyznaczeni nauczyciele).

Następnie o godz. 11:15 w Gminnej Hali Sportowej odbędzie się uroczysta akademia przygotowana przez uczniów naszej szkoły. W akademii uczestniczą uczniowie klas I-VIII. Opiekę sprawują nauczyciele uczący w danej klasie. Przedszkole i świetlica pracują bez zmian.